Spotify lansează un playlist pentru alegerile europarlamentare
Spotify, gigantul internațional în domeniul muzicii, se implică in alegerile europarlamentare care vor avea loc între 23-26 mai 2019, relatează Politico.
Aproximativ 70 de milioane de utilizatori – mai mult de unul din șase cetățeni cu drept de vot din Uniunea Europeană – vor primi un mesaj ce îi încurajează să voteze, atunci când deschid aplicația.
Cu sloganul „Get Vocal, Europe!”, Spotify va oferi un playlist prezentând câte un artist din fiecare țară UE, care să poată fi ascultat în drumul spre urne. Formatul este o ușoară parodie a finalei concursului Eurovision, care va avea loc săptămâna viitoare, aceasta având un format similar.
Reprezentanții Spotify au spus ca vor să vadă o participare mai mare la vot, după ce au aflat că prezența la alegerile UE a scăzut constant la ultimele opt scrutine electorale, ajungând la un minim de 42% in 2014.
Majoritatea artiștilor ce apar in playlist vor cânta în limba lor maternă, incluzându-i pe Mahmood (Italia) și Zara Larsson (Suedia).
Utilizatorii vor fi de asemenea îndemnați să acceseze site-ul Uniunii Europene (thistimeimvoting.eu) care oferă informații despre cum se poate vota în cadrul alegerilor europarlamentare, în toate limbile oficiale UE.
Utilizatorii Spotify vor primi un al doilea mesaj – în ziua în care țara în care se afla votează – amintindu-le să meargă la urne.
Primul mesaj va fi transmis de Ziua Europei, o sărbătoare anuală care celebrează fondarea UE.